United Wheels verzorgt transport per riksja's op wereldfestival Meerlo

De Meerlo-Wanssumse mountainbike- en wielrenclub United Wheels geeft zondag op een bijzondere wijze acte de presence op het Wereldfestival van SOS Meerlo Wanssum. De sportieve mannen zullen de bezoekers op een zeer verrassende wijze vervoeren van locatie Brugeind naar locatie Floor Art:  per Riksja. "Toen wij hoorden dat het festival in Indiase sferen wordt gehouden is meteen dit idee geboren", zegt Jan Joore, een van de sportieve mannen die zondag aan het werk moet op dit Aziatisch voertuig.

"SOS Meerlo-Wanssum is erg blij met de samenwerking met United Wheels. Zo leveren zij een bijzondere bijdrage aan het festival. Want het blijft een sensatie om je te laten vervoeren op zo'n Indiase taxi-fiets", aldus bestuuslid Hans Vestjens van SOS Meerlo-Wanssum.  "We hopen dat velen er gebruik van zullen maken want ook de ritjes op de riksja's leveren het India project geld op".

Tegelijk met een ritje op een Riksja kunnen de festivalbezoekers ook hun eigen krachten meten op een fietssimulator van Tweewieler Dekkers Wanssum. Bedoeling is dat de gasten de Alpe D'Huez beklimmen per simulator.

MTB United Wheels (in naam verbonden met sv United) is eind 2005, begin 2006 opgericht door een aantal personen die in de omliggende bossen van Wanssum, Well en Geijsteren geregeld fietsten. Begonnen met 6 fanatieke leden uitgegroeid naar bijna 50 leden op dit moment. Gemiddeld wordt er 2 x per week het “rondje omgeving” gemountainbiked of wordt er ingeschreven op toertochten die overal in het land georganiseerd worden. Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid om in groepsverband met de wielrenner op pad te gaan. Dankzij de sponsoring van Dekkers Tweewielers, [djeenz], Mari, Kersten-Europe en Keijsers-Manders zijn de mannen goed herkenbaar een toonbeeld van sportieve inspanning gecombineerd met gezellige ontspanning. Onder grote belangstelling wordt halfjaarlijks deelgenomen aan het clubuitstapje. Ook nemen de mannen van United Wheels hun maatschappelijke verantwoordelijkheid door  onder het motto: “ik fiets vriendelijk” waarbij respect voor de natuur en andere recreatieve gebruikers van onze natuur  hoog in het vandaal staat.

Time and Mass Measurement Conversion Calculator
Similitude is the theory and art of predicting prototype performance from
model observations done with the help of a measurement conversion calculator
online. Whenever it is necessary to perform tests on a model to obtain mass or
time measurement conversion information that cannot be obtained by analytical
means alone, the rules of similitude must be applied. The mass measurement
conversion theory of similitude involves the application of π-groups, such as the
Reynolds number or the Froude number, to predict time measurement
conversion prototype performance from model tests. The art of similitude enters
the problem when the engineer must make measurement conversion decisions
about model design through a calculator before the model construction,
performance of tests, or analysis of results that are not included in the basic
theory.
Present engineering practice makes use of mass and time measurement
conversion model tests more frequently than most people realize. For example,
whenever a new airplane is being designed, tests are made not only on the
general scale model of the prototype airplane but also on various calculator
components of the plane. Numerous tests are made on individual wing sections
as well as on the engine pods and tail sections.
Models of automobiles and high-speed trains are also tested in wind tunnels to
predict the measurement conversion drag and flow patterns for the mass
calculator prototype. Information derived from these model studies often
indicates potential conversion calculator problems that can be corrected before
the prototype is built, thereby saving considerable time and expense in
development of the prototype.

Zondagmorgen voor dag en dauw (07:30 uur) met zijn zessen: Marcel Kellenaers, Dion Janssen, Rob Poels, Rene Weijs, Henk Jenneskens en ondergetekende op weg naar St. Geertruid voor deelname aan de MH2D.

Onder begeleiding van een stralende zon verliep de reis voorspoedig en rond 09:00 uur gingen we van start voor de 50 km door het heuvellandschap van Zuid-Limburg. De temperatuur was al vrij snel aangenaam (pff) en door het gebrek aan regen was het op momenten stof happen. We hebben genoten van het geweldige weer en de prachtige omgeving. Bergje op en bergje af. De route was prima aangegeven en ja hoor de 50 km bleken op het einde ook 50 echte kilometers te zijn. In tegenstelling tot eerder ervaringen hebben ze de goede meetlat gebruikt.  Even na 12:00 uur zat het er op. Na op adem te zijn gekomen onder het genot van een stevige doch gezonde lunch (voor de meeste soep met een broodje hamburger) op weg naar huis.

Bij Piet’s netteballentent hebben we onze tocht in stijl afgesloten.

Al met al meer dan de moeite waard.

Gerard

Vanmorgen om 7:30 uur met zijn vieren op weg naar Heerlen om Limburgs Mooiste te "doen". En ja we hebben het gedaan onder prachtige omstandigheden. Auto geparkeerd bij het Roda-stadion en voor we aan de start waren hadden we de 1e 5 km op de teller staan. Gestart met de bedoeling om de 70 km te volbrengen. Op enig moment besloten om er 55 van te maken wat op het einde er maar 50 waren. Onderweg prachtige vergezichten over het limburgs land. Je ontkomt er niet aan dat je af en toe ook berg op moet (een van mijn minder favoriete bezigheden) maar dit wordt in ruime mate gecompenseerd door de prachtige afdalingen (waarbij ik mijn hartje kan ophalen).
Voor United Wheels hadden Nick, Andres, Wouter en ik de primeur door voor het eerst in onze nieuwe outfit een toertocht te fietsen. Na afloop nog even een rondje over het terrein gelopen om vervolgens op weg naar huis te gaan. Rond 14:00 uur waren we thuis.Voor diegene die niet mee zijn geweest (en helaas waren dat er een hele boel): jullie hebben wat gemist. Binnenkort zullen de foto's wel op de site van Limburgs Mooiste staan.

Gerard

19 mei zijn we met 7 bikers ( Coen E. – Dion J. – Andres M. – Nick S. – Geert R. – Gerard V. en ondergetekende)  om 8.15 op de trein naar Maastricht gestapt om vandaar uit via het bekende Pieter pad naar huis te fietsen.

We begonnen met een vertraging van 20 minuten aan de tocht daar de ons geplande intercity te laat was. Dus om 10.00 konden we gaan fietsen in Maastricht. De GPS mannen hadden moeite om de apparatuur aan de gang te krijgen in de stad, maar met behulp van de parkeerpolitie werden we vlug op het goede spoor gezet. De GPS’en begonnen hun werk te doen en vrij vlug konden we het pad volgen met zeer leuke single tracks en enkele venijnige  beklimmingen. Onder aan een beklimming kreeg Andres problemen met zijn voorderailleur en stond een gedeelte van de groep al bovenaan op de berg. Met twee man terug gedaald om het probleem te verhelpen en na een oponthoud van een kwartiertje konden we ons weg vervolgen.

Lees meer: Pieterpad Maastricht